úterý 11. října 2011

Rozvoz jídel? Někdo si tu dělá prdel


Vždycky mě velmi potěší, když odredovaný neumětel prochází ulicí a svými ušušněnými prsty od heroinu sahá na cizí auta a nechává tam reklamu. Jelikož nemám co dělat a běžně doma koukám do zdi, musím si občas najít jinou zábavu a tak koukám celé hodiny z okna. Dnes jsem tak na vlastní oči viděl toho mistra tajných umění marketingu.


Jak se teda dělá ten byznys

Vynechme ale osobní urážky, protože ten člověk měl klasické vzezření návštěvníka drogových festivalů a podívejme se spíše na kvalitní byznys jeho zaměstnavatele.
Nejprve bych zdůraznil kvalitní sazbu letáku v programu microsoft word. Spousta skvělých borců ho používá denodenně, ale většinou to je prsatá absolventka v kanceláři majitele titulu MBA z Kotěhůlek. Word tak většinou není určen na tvorbu propagačních materiálů.

Dalším kamenem úrazu v jinak tak dokonalém plánu bude doména rozvoz-jidel.com, která v našem prostředí vypadá poněkud nepatřičně. Když to vidím takhle černé na bílém, evokuje mi to šéfa vedoucího firmu podobným způsobem, jaký je znám hlavně u autobazarů, realitních makléřů a prodejců dek s magnetem. Prostě klasická kolotočařina, amatérismus a ignorance alespoň minimálního náznaku estetična. Ještě chybí fialový oblek a špitnutí do ucha ve stylu "bony, chcete bony"?

Není ale legrace konec. Jelikož se firma snažila ušetřit tři koruny za leták, vytiskla je na klasický kancelářský papír. Pominu na chvíli fakt, že to působí jako jídelní lístek ve výčepu nevalné kategorie. Horší je ale to, že zatímco mistr marketingu, kterému jsem dal pracovní přezdívku Don Draper, rozdával letáky za stěrače, začalo pršet. Kdybych si nešel dolů udělat fotku, mám na předním skle za hodinu papírovou kaši, což nejen že by mě zarmoutilo, ale nemohl bych si přečíst to skvělé sdělení.

Konec rozboru? Kdeže. Pokud vás neodradí název domény, leták z wordu na kanclpapíru a nebo případná kaše na okně, dostanete se na jejich web. Tam se ihned dozvíte, že "rozšířili nabídku o dělenou stravu (jídlo E) pro ty, kteří podporují zdraví životní styl".


 Nechci si ani představovat, jak vypadá kuchyně firmy, která má hrubku přímo na hlavní stránce svojí prezentace. Třeba dobře, třeba špatně, ale tak nějak najednou nemám chuť to zjišťovat.

Teď se dostávám k tomu hlavnímu, co jsem chtěl říct. Proč proboha dává někdo leták na rozvoz jídel na AUTA? Kdybych chtěl jídlo, tak si pro něj přece dojedu, autem, tím autem, na kterém jsem měl leták. Už vůbec nemám zájem nechat si dovézt jídlo z Března u Chomutova. O tom jsem nikdy neslyšel a popravdě ani nechci. Když na jejich webu kliknu na "jak se k nám dostanete", otevřou se atlas mapy (lol) a zobrazí se celá Česká republika. Pravděpodobně se k nim nijak dostat nedá, nebo to ještě nikdo nezkoušel.
Takhle podnikat je průser, průser a ještě jednou průser. Momentálně píšu práci o sledování online reputace a tohle se mi se škodolibou radostí hodí do krámu. Vážení majitelé http://www.rozvoz-jídel.com jsem vážně zvědav, jestli tenhle příspěvek do blogu najdete, nebo je vám vaše reputace a image buřt, jako to vypadá z vašich propagačních materiálů.

PS: Jestli mi Don Draper ještě jednou sáhne na auto, seberu mu všechnu marihuanu.

1 komentář: